Серветки, або крах бізнес-проекту

Серветки, або крах бізнес-проекту

Як відсутність серветки може призвести до раптового краху будь-якого комерційного проекту

Нещодавно в одного з наших клієнтів стався не дуже приємний казус, який швидко перетворився на казус Беллі між двома партнерами-засновниками перспективного бізнес-проекту.

Добре, що до війни між ними не дійшло, натомість у проекті залишився один власник. А 100% у власності це ще й 100% зобов’язань, які раніше ділили на двох. Тож не дивно, що розвиток проекту сповільнився. Сподіваємося, що далі зможемо повернутися до запланових показників, проте всього цього не сталося, якби партнери заздалегідь використали бодай вже згадану серветку.

Звичайно, йдеться не про серветки, які використовують для косметичних потреб. Ми говоримо про будь-який клаптик паперу, на якому сторони могли хоча б кількома реченнями зафіксувати базові положення майбутнього партнерства. Втім, носій не обов’язково мав бути паперовим, він міг бути й електронним, головне, щоб у засновників буле чітке та узгоджене між ними розуміння того, чим кожен з них буде далі займатися. В майбутньому це дозволить уникнути багатьох проблем і непорозумінь.

А так у кожного з раніше згаданих бізнесменів було своє уявлення про коло особистих та партнерських зобов’язань. Як потім з’ясувалося, уявлення сторін суттєво різнилися. Минули перші приємні враження від розповідей про можливості одне одного, якими сторони обмінялися на початках. З кожним нових етапом розвитку проекту недомовлене-незаписане накопичувалося і зрештою, після з’ясування, хто кому, що винен, сторони розійшлися.

Дивно, але такі, здавалося б на перший погляд, очевидні речі трапляються не тільки з підприємцями-початківцями. Інколи про них забувають навіть досвідчені бізнесмени. Не будемо розповідати, чому так трапляється, головне в іншому – завжди потрібно на старті проекту розписувати та узгоджувати обов’язки, права, відповідальність сторін.

Це одне з базисних положень, на кшталт того, про яке ми розповідали раніше: не можна починати займатися експортом без менеджерів із знанням іноземної мови. Але, на жаль, бізнесмени доволі часто ігнорують очевидні речі.

Не будьте такими бізнесменами. Звертайтеся до нас і ми вам допоможемо уникнути помилок, які призводять часто-густо до фатальних для проектів наслідків.